Live vanuit Oeganda!

12 april 2018 - Rakai, Oeganda

Wat is het hier fijn en wat zijn de mensen hier lief en gastvrij!

Dat merkten we meteen bij het uitstappen bij het vliegveld in Entebbe. (Waar we tot nu toe trouwens als enige onze social media eventjes konden bijwerken :) ) Er kwamen twee mannen naar ons toe die ons ophaalden en zij hadden rode rozen voor ons mee! Echt zo lief!

Toen moesten we een stukje rijden, en wat is het verkeer hier chaotisch. Of ja, in Kampla dan. Geen stoplichten, geen verkeersborden en geen plaatsbordjes te bekennen. En toch zelden een ongeluk. Wij kwamen na een vermoeiende autotocht aan bij de nonnen waar wij gingen overnachten. Ook daar was de gastvrijheid meteen te zien. We sliepen in twee gebouwen en hebben ons hier nog even kunnen douchen voor de dagen daarna. Dit was ook zeker nodig.. De kamer was super en het ontbijt was ook zeker boven verwachting! Hier proefden we voor het eerst het fruit van hier! En oh, wat is dat lekker!

Die dag zijn we even naar het centrum geweest om geld te wisselen en hebben we meteen eten gekocht voor die avond. (Spaghetti, salade en worstjes ;) Ohja en die knepen we uit om door de spaghetti te doen..)

7fe777de-111a-49f9-864d-6deaae6a6d9eToen zijn we verder gereden en hadden een stop bij de evenaar. (Hier moesten we natuurlijk even een fotoshoot houden bij het “monument” ofzo? Van de evenaar) haha, als je even de foto’s bekijkt snap je hem ;).  Ook hadden we hier een wrap gegeten. Althans dat hadden we besteld. Want het was een opgerolde pannenkoek met kip. Ook heel lekker! Toen gingen we weer de auto in. Uh nee, het busje, waar alle koffers ook inzaten en waar we dus redelijk op elkaar gedrukt de dag door gingen.

Na vijf uur rijden waren we er dan eindelijk. (Een uur te laat dus;) )

06f8dfc0-7d3b-4564-b3e4-2e6fc6b09f69Maar Wauw, al het rijden was zeker de moeite waard, wat was dit een geweldige aankomst. We hadden de school in zicht en alle kindjes waren al aan het zwaaien! We stapten uit en de hele school stond op ons te wachten, ja inclusief de ouders! Wow. Door de latere aankomst was het niet meer mogelijk om al de ingestudeerde liedjes en dansjes voor ons te doen. Maar dit was al heel overweldigend! Alle kinderen waren zo blij en zo onder de indruk van ons. En wij van hen natuurlijk! Ze stonden zo lief en waren zó schattig. Eén liedje konden ze nog wel voor ons zingen! Een zelf gemaakt liedje over hoe welkom ze ons heetten. Daarna gingen de ouders en kinderen  naar huis en wij kregen natuurlijk nog even een rondleiding. “Wow, hebben wij dit voor elkaar gekregen! Beetje trots stonden we daar.” Wij hebben natuurlijk al heel veel verhalen gehoord en foto’s gezien van Hermine, maar nu we er in het echt waren, was het zo indrukwekkend. De eerste indruk was overweldigend. Ze stonden erop dat wij ook nog even iets aten. Dit was serieus echt lekker. Aardappel, avocado, salade en wéér super lekkere ananas! En ook nog eens allemaal van de eigen tuin.

11678218-9d8e-4a49-ba00-89b8eb5238c8Daarna zijn we naar huis gereden. Over een ellendige weg met zo mega veel hobbels en bobbels. We hebben zelfs een boom in de binnenbad gekregen! Ja écht een boom. Met dank aan Hermine (Zij is trouwens de oprichtster van dit mooie project!) haha nee grapje, een stuk schors, of een wortel. Zoiets haha. Kijk maar even op de foto, dan snap je hem;) )

Eenmaal aankomen bij het huis waar wij de komende nachten ook slapen gingen we de kamers verdelen, hier kwamen we (na een beetje gepuzzel) snel op een uitkomst van wie waar gaat liggen. Hierna gingen wij het eten dat we hadden gekocht met z’n alle koken en eten. Dit was weer boven verwachting goed gelukt.

We waren allemaal heel moe van het reizen en de vele indrukken op de school. Dus zijn op tijd gaan slapen. Wij hebben heel goed geslapen! (Uhh, ik in ieder geval.. gekko’s.. insecten.. warmte...)

fcc760f0-e059-472e-a566-87e518a8aea7e5378958-424b-4b23-847f-5de57a546fdae125dd99-6669-4af5-84a1-0182deff71f8

1. Twan Smits:
    12 april 2018
    Super mooi 1e reisverslag.
    Doe iedereen de groeten daar.
    Geef mevrouw vd akker maar een knuffel van mij.
    Nog hele fijne dagen.
    Groetjes,
    Twan
  2. Joost:
    12 april 2018
    Super fijn dat je het daar zo naar je zin hebt! Echt een avontuur zo te zien. Zo mooi om te zien hoe jullie dít voor elkaar gekregen hebben. Ik heb kinderen nog nooit zo zien stralen als op de foto's. Echt iets om trots op te zijn. Ik ben in ieder geval heel erg trots. 😘 Nog heel veel plezier in de nog vorderende dagen en pas op voor de insecten en de gekko's! Haha! Groetjes van mij! Xx
  3. Ellen:
    12 april 2018
    Wat geweldig om jullie enthousiaste verhaal te lezen! Super trots dat jullie dit doen. Heel veel succes en plezier nog! Lieve groeten aan allemaal! (en een dikke kus voor Fleur)
  4. Minou:
    12 april 2018
    Super leuk!! Ben een beetje jaloers hoor😂😽 geniet er van 💗
  5. Claudette:
    12 april 2018
    Wat een prachtjg eerste reisverslag. En wat een belevenis! Top ervaring. Veel plezier
  6. Annemie ( oma van Fleur):
    12 april 2018
    Geweldig om dit reisverslag te lezen, wat een belevenis Geniet ervan.
  7. Laury:
    13 april 2018
    Wat een mooi geschreven reisblog, en wat fijn dat je het naar je zin hebt!
    Ik ben super trots op jou!❤️
  8. Mireille Coolen:
    13 april 2018
    Heel leuk om dit vanuit Nederland toch een beetje te kunnen volgen.
    Geniet er nog van en veel succes allemaal !
    Groetjes Mireille
  9. Jeanette Noordermeer:
    13 april 2018
    Ik ben best wel jaloers😂. Geniet ervan en heel veel plezier!
  10. Maxime❤️:
    13 april 2018
    Zo leuk om dit te lezen! Het is net alsof je erbij bent😉❤️ Nog heeel veel plezierr xx
  11. Lisette:
    13 april 2018
    Wauw wat hebben jullie al veel meegemaakt! Succes en geniet allen💋
  12. Gijs:
    13 april 2018
    Super leuk om jullie verhaal te lezen, succes met de verdere dagen!
  13. Marjo van de Kimmenade:
    13 april 2018
    Super om je reisverslag te lezen, heb je mooi geschreven. Nog fijne dagen daar, maar dat zal wel lukken.
  14. Oma en opa vd brug:
    Hoi, Julia. ♥️
    Wat fijn dat je het zo leuk hebt en dat het eten ook wel lekker is.🦎🍍
    Geniet nog maar van de tijd die je 🥑daar hebt en heel veel plezier. 😎🙋
  15. Broni:
    13 april 2018
    Wat een leuke ontvangst voor jullie
  16. Tonny Vincent v d Brug:
    14 april 2018
    wat is het een belevenis omdat mee te maken
    Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben dus geniet er maar van
  17. Carla, moeder van Tim:
    14 april 2018
    Dank je wel voor jullie mooie verhaal. Wat maken jullie veel bijzondere dingen mee. Geniet ervan en wij reizen met jullie mee!
  18. Opa en oma Stoop:
    14 april 2018
    Bedankt voor jullie uitgebreide verslag. Mooi om te lezen dat jullie zo welkom zijn daar, dat het eten erg lekker is en jullie al zoveel gezien en ervaren hebben. Geniet met volle teugen de komende dagen en wij kijken uit naar het volgende verslag.
  19. Twan en Maria van Genugten:
    15 april 2018
    Wat een mooie belevenis. Geweldig project. Geniet er nog van.
  20. Mechteld:
    17 april 2018
    Wat een ervaring Juul, SUPER leuk! Veel plezier nog samen!!