Op naar het tweede adres!

20 april 2018 - Rakai, Oeganda

Nadat we op waren gestaan zijn we meteen de koffers in gaan pakken. Vandaag gingen we ons huisje van de afgelopen dagen verlaten. Na het ontbijt was het een heel gepuzzel om alle koffers in het busje te krijgen. Toen het was gelukt reden we bijna aan. Eerst nog even afscheid nemen van de aardige familie waarvan het huis is.

blog

We kregen een gebed en er werd door hen gebeden voor een veilige terugreis en een zegen van God. Dit was heel bijzonder, want ze zongen ook nog een lied voor ons.

Toen reden we aan. We gingen via een tussenstop, dit was een restaurantje (plot). Hier zag het het meteen heel anders uit, voor het eerst zagen we weer blanke mensen. We konden weer normaal eten bestellen, pizza! Yes, dit had ik echt even gemist.. Een heel gezellig etentje was het niet ;). Wifi, we hadden gewoon weer wifi die het goed deed! De tijd ging heel snel en we hebben er wel 2 uur gezeten.

Toen zijn we weer verder gereden. Nog drie kwartier tot de school. Zeiden ze.. door het slechte weer en veel regen duurde het een beetje langer. 3 uur..

Op een gegeven moment kwamen we in een dorpje, hier zag het er best slecht uit. Qua huizen en wegen. Maar toen wij in de buurt van de school kwamen, veranderde dit allemaal. Het was opeens heel netjes en de buurt zag er verzorgt uit. Toen we eenmaal bij de school waren werden we weer heel gastvrij verwelkomt. Er stond thee en koffie en koekjes Klaar. De nonnen waren heel aardig. Nadat we iets hadden gedronken, kregen we een snelle rondleiding door de school. Het klaslokaal waar wij voor hebben gezorgd zag er heel goed uit. Ook de anderen. De school had aan twee kanten klaslokalen. En slaapzalen. Er was ook een gastenverblijf, hier slapen wij. In het midden is een binnenplein met bankjes en tafeltjes. Er zaten nog veel meisjes buiten en het was heel levendig.

Ja meisjes, we zitten dus op een vrouwenschool. Met Tim als enige jongen haha. We gingen ons even installeren en snel douchen, want na al die dagen geen douche te hebben gehad hebben we er nu wel weer één! Chil!

Nadat we ons even hadden klaargemaakt, zijn we gaan eten. Bij elke maaltijd doen we een gebed van tevoren, ook deze keer. We aten pasta, worteltjes, ei en spinazie. Die was een klein beetje bitter..... met de frisdrank erbij nog goed weg te eten. Als nagerecht hadden we weer lekker fruit. Passievrucht, ananas en watermeloen.

Na het eten zijn we nog even naar de wifi gegaan en na nog even geappt te hebben met thuis zijn we naar onze kamers gegaan.

Toen heb ik nog even een reisblog geschreven (en een serie gekeken..) en zijn we gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joost:
    20 april 2018
    Mooi reisverhaal weer! Een top avontuur om nooit te vergeten.
  2. Dorothe Coolen:
    20 april 2018
    Weer een prachtig verslag. Mooi avontuur
    Superrr 😀😀
  3. Oma en opa Stoop:
    21 april 2018
    weer veilig thuis ,met heel veel mooie en bijzondere herinneringen die jullie nooit zullen vergeten. Bedankt voor alle mooie verhalen.